وزیر آموزش و پرورش گفت: صحبتهایی که درباره شاخصهای آموزشی به ویژه افت تحصیلی با اعلام اعداد 15 یا 25 درصد مطرح می‌شود، مبنای دقیقی ندارد چرا که وضعیت یک سال تحصیلی را ملاک قرار می‌دهند و آن را به طور کلی اعلام می‌کنند. وی15 از کاهش هزار پُست سازمانی در ستاد این وزارتخانه و اضافه شدن آن به مدارس در راستای اصلاح ساختار آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با ساماندهی نیروی انسانی، امروز حتی یک نیرو نداریم که جایگاهش تعریف نشده یا بلاتکلیف باشد.

وی با اشاره به تغییر نظام آموزشی دوره پیش‌دانشگاهی از ترمی واحدی به سالی واحدی ادامه داد: پیش از این، بیش از یک میلیون دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی در این دوره تحصیلی ثبت‌نام می‌کردند اما به خاطر پنجره‌های خالی در ساعات درسی در خارج از مدرسه حضور داشتند که یک خسران عظیم برای فرهنگ جامعه و امنیت دانش‌آموزان بود ولی امروز این مشکل برطرف شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد 2 اداره کل در مرکز سنجش این وزارتخانه برای بررسی بیش از 100 شاخص آموزشی و پرورشی گفت: صحبتهایی که در رابطه با شاخصهای آموزشی و به ویژه اُفت تحصیلی با اعلام اعداد 15 یا 25 درصد مطرح می‌شود، مبنای دقیقی ندارد چرا که وضعیت یک سال تحصیلی را ملاک قرار می‌دهند و آن را به طور کلی اعلام می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش از آموزش رشته طناب‌زنی برای دانش‌آموزان چهارم دبستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار داشت: به سمتی حرکت می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در ورزش دانش‌آموزی آسیا به عنوان محور مطرح شود.

وی در ادامه افزود: آمار مشاوران مدارس نیز با دستور رئیس جمهور از 10 هزار نفر به حدود 23 هزار نفر افزایش یافته است. همچنین با ساماندهی مراکز آموزش از راه دور، پس از این تمام فارغ‌التحصیلان این مراکز باید حتماً در آموزش و پرورش آزمون بدهند تا بتوانند دیپلم خود را بگیرند.

حاجی‌بابایی در پایان از افزایش آمار هنرجویان هنرستانها به 41 درصد و تلاش برای افزایش این آمار به حداقل 50 درصد خبر داد و گفت: در طرح شبکه مجازی آموزش قرآن، علاوه بر تلاوت قرآن کریم برای دانش‌آموزان، اماکن مقدسه مانند مکه و مدینه نیز به طور زنده برای آنان به نمایش درمی‌آید.