انگور رسیده را شغالان بردند

در بازی دهر بی کمالان بردند

تاریک دلان وبد سگالان بردند

سودایی معرفت به جایی نرسید

انگور رسیده را شغالان را بردند



جلاس روسای آموزش و پرورش؛ یک همایش تشریفاتی؟

شیرزاد غبدالهی در باره اجلاس سه روزه  روسای آموزش و پرورش نوشته :



بیست و نهمین اجلاس سه روزه روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از روز دوشنبه 26 تیرماه ، در سالن همایش های رازی واقع در بزرگراه همت جنب برج میلاد آغاز شد. مرکز همایش های رازی یک سالن اصلی با گنجایش 1060 نفر است و چندین سالن فرعی دارد. سال پیش همایش سالانه روسای آموزش و پرورش در مرکز همایش های بین المللی کنفرانس سران برگزار شد. همان زمان در رسانه ها این پرسش مطرح شد که چرا وزارتخانه فقیری مانند آموزش و پرورش، مبلغ کلانی، خرج برگزاری یک همایش تشریفاتی می کند؟ به نظر می رسد با توجه به افزایش قیمتها ، هزینه برگزاری همایش امسال، کمتر از سال پیش نباشد.

وزیر آموزش و پرورش گویی در پاسخ به منتقدانی که این گونه ریخت و پاش ها را غیر ضروری می دانند گفت : "آموزش و پرورش سالنی مناسب برای برگزاری اجلاس روسای این وزارتخانه ندارد، اما در حال ساخت سالنی مناسب در اردوگاه باهنر هستیم تا آموزش و پرورش بتواند اجلاس های خود را در آنجا برگزار کند". بحث هزینه ها، به این دلیل برجسته می شود که عمده وقت این گونه همایش ها صرف سخنرانی های تشریفاتی مقامات رسمی می شود و معمولا دستاوردی برای آموزش و پرورش ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود، امسال را مهمترین سال در تحول بنیادین آموزش و پرورش نامید . سالی که قرار است نظام آموزشی 6-3-3 اجرا شود. هر چند وزیر از طراحی 290 اقدام ملی برای زیرساخت های تحول بنیادین سخن گفت . اقدامات مهم و شناخته شده وزیر در این 30 ماه حضور در آموزش و پرورش ، طرح تعطیلی پنجشنبه مدارس ، تغییر ساختار آموزشی یا 6-3-3 و طرح شنای دانش آموزان ، تغییر کتابهای درسی بعضی پایه های تحصیلی و هوشمندسازی برخی مدارس و تصویب سندملی آموزش و پرورش است. که می توان بیش از ده اقدام ملی در آموزش و پرورش را فهرست کرد.اما برای رفع این ابهام لازم است که دفتر وزیر و یا روابط عمومی فهرست این 290اقدام ملی را منتشر کند.

بیمه طلایی معلمان که تا چند ماه پیش به عنوان مهم ترین طرح رفاهی وزارتخانه معرفی می شد ، مدتی است که از تبلیغات رسمی وزارتخانه حذف شده است. بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته هم بعد از چند بار ثبت نام از بازنشستگان به صورت آنلاین و حضوری ، در فروردین ماه امسال به دلیل اختلاف بین سازمان بازنشستگی و آموزش و پرورش و شرکت بیمه ایران کاملا به محاق رفت.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه درباره مسائل مالی صحبت نمی‌کند، گفت: "باید زندگی معلم با حقوق، اداره شود نه با اضافه کارهایش". سخن وزیر کاملا صحیح است ، اما وزیر توضیح نداد که یک معلم چگونه می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را با حقوق های 600 تا 800 هزار تومانی، پوشش دهد؟ در محافل داخلی وزارت گفته می شود که وزیر ترجیح می دهد بحث رفاهیات معلمان را با چراغ خاموش پیش ببرد، چرا که ممکن است اطلاع رسانی در مورد افزایش رفاه معلمان، اعتراض کارکنان سایر وزارتخانه ها را برانگیزد! به رغم اینگونه تبلیغات آشکار و پنهان ، در فیش های حقوقی معلمان ، نشانی از رفاه دیده نمی شود و کمک های غیر نقدی هم مدتهاست که قطع شده است.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش از افزایش 15 درصدی حقوق فرهنگیان در سال جاری خبرداد. این افزایش که برای همه کارکنان دولت یکسان است ، هنوز در احکام حقوقی اعمال نشده است و البته تناسبی با نرخ تورم ندارد. بانک مرکزی میزان تورم رسمی در سال گذشته را بیش از 20 درصد اعلام کرده است و میزان تورم در چهار ماه اول سال 91 نیز بسیار فراتر از 20 درصد است. همه محاسبات حاکی از آن است که قدرت خرید معلمان سال به سال کاهش یافته و سفره معلمان کوچکتر می شود.

مهم ترین دغدغه کنونی وزیر، اجرای طرح 6- 3-3 است. در حالی که هنوز مرحله اول این طرح اجرا نشده است ، وزیر آموزش و پرورش از اجرای مرحله دوم طرح خبر داد و گفت : "در مرحله دوم که "3ـ3ـ3ـ3" است، دوره ابتدایی به دو سه سال تقسیم می شود که اول تا سوم ابتدایی با چهارم تا ششم ابتدایی از هم جدا می شوند که هنوز شرایط برای اجرای بخش دوم آماده نشده است، اما برخی مدارس کار را شروع کردند".

وزیر فاش کرد که در سالهای گذشته نوبت صبح مدارس و بهترین ساختمان های آموزش و پرورش به دانشگاه آزاد و پیام نور اجاره داده شده بود و اکنون با این موضوع برخورد شده است. وی البته آماری از ساختمانهای اجاره داده شده و مدت و مبلغ اجاره ارائه نداد و به نوع برخورد وزارتخانه با این مساله و تعداد ساختمانهای اجاره ای پس گرفته شده هم اشاره نکرد. هنگامی که علیرضا علی احمدی در سال 86 از دانشگاه پیام نور به آموزش و پرورش منتقل شد و بر صندلی وزارت نشست، این موضوع در رسانه ها مطرح شد که تعدادی از ساختمانهای آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفته است. وزیر آموزش و پرورش وقت این خبرها را تکذیب کرد. اجاره دادن ساختمانهای آموزش و پرورش از این نظر شگفت انگیز است که آموزش و پرورش خود همیشه با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: " پیش دبستانی غیردولتی است و اصلا درست نیست که بخواهیم مدارس دولتی را در نوبت صبح به پیش دبستانی اختصاص دهیم و دانش آموزان مجبور باشند در نوبت عصر درس بخوانند". کمبود فضای آموزشی استدلال درستی برای واگذاری پیش دبستانی به مدارس غیر انتفاعی نیست. در میان 131 حکم الزام آور سند تحولی آموزش و پرورش ، که به گفته وزیر قانون اساسی این وزارتخانه است، دو حکم در باره گسترش پیش دبستانی ها توسط وزارتخانه دیده می شود و هیچ جای سند گفته نشده که دوره پیش دبستانی "غیردولتی" است. علاوه بر این در بسیاری از کشورهای جهان ، برگزاری دوره پیش دبستانی برای کودکان 4 و 5 ساله از وظایف آموزش و پرورش است. برخورد سلیقه ای و گزینشی با احکام سند تحول بنیادین ، اعتبار سند را خدشه دار می کند.

حاجی بابایی در بخشی از سخنان خود ، مخالفان را متهم به کارشکنی کرد و گفت : " برخی می گویند چرا وزیر انقدر عجله می کند، من می گویم چرا آنها عجله دارند که من عجله نکنم ... ". تا زمان اجرای طرح 6-3-3 در مهرماه ، دو ماه فرصت باقی مانده است. با این حال دانش آموزان ، معلمان ، مدیران مدارس ابتدایی و راهنمایی و مهم تر از همه اولیای دانش آموزان اطلاع چندانی از جزییات طرح 6-3 3 ندارند و ظاهرا ابراز اطمینان مدیران در خصوص اینکه همه چیز روبراه است و برای همه چیز پیش بینی های دقیقی شده است ،نتوانسته گروه های ذینفع را قانع کند. چگونگی تامین فضای آموزشی برای تشکیل کلاس های ششم ، چگونگی تامین معلم آموزش دیده برای جبران کسری آموزگار در مقطع ابتدایی ، سرنوشت مردودی های کلاس اول راهنمایی ، سرنوشت معلمان مازاد دوره راهنمایی پرسش هایی است که جواب روشنی برای آنها ارائه نشده است .

*کارشناس مسائل آموزشی

http://www.khabaronline.ir/detail/228811/society/education

هدف، تحليل آموزش و پرورش است يا «دستخط مبارك وزير»


رسول پاپایی / روزنامه اعتماد/ 28/4/91


بعد از اينكه برگزاري اجلاس سال گذشته روساي آموزش و پرورش در سالن سران و هزينه هاي زياد آن، با انتقاداتي همراه شد، امسال بيست و نهمين اجلاس سراسري مديران و روساي آموزش و پرورش به مدت سه روز در سالن همايش هاي رازي تشكيل شده است. اين اجلاس سالي يك بار تشكيل مي شود تا مديران صف و ستاد چهره به چهره به تحليل آنچه در آموزش و پرورش مي گذرد، بپردازند و سياست ها و خط مشي هاي كلان را در حوزه آموزش و پرورش تبيين كنند. و مديران «صف» تجربه و مشاهدات خود را به اهالي «ستاد» منتقل كنند تا بلكه بتوانند راهكار ها و رويه هايي براي بهبود شرايط و احوال نظام آموزشي اتخاذ كنند.

    هر چند همواره درباره برگزاري اين گونه اجلاس مخالفت هايي صورت مي گيرد و با توجه به كمبود بودجه در آموزش و پرورش آن را نوعي اتلاف سرمايه تلقي مي كنند اما به نظر نگارنده تشكيل چنين جلسه هايي بين مديران صف و ستاد با توجه به گستردگي حوزه جغرافيايي آموزش و پرورش و تنوع مسائل آن، اقدامي لازم و مناسب است، منوط به اينكه در اين فرصت چندروزه روسا و مديران مناطق تنها مستمع صرف براي مدعوين و سخنرانان فراوان كه گاه تناسبي با اين اجلاس هم ندارند، نباشند و به آنها هم فرصت ابراز نظر و طرح مشكلات و مسائل، درباره آنچه در آموزش و پرورش اتفاق افتاده يا قرار است رخ دهد، هم داده شود. 
نگاهي به بيانيه هاي پاياني اجلاس قبلي نشان مي دهد بايد اين اجلاس را جلساتي رسمي تعريف كرد كه تاكنون دستاورد ملموس و مشهودي براي آموزش و پرورش و معلمان به همراه نداشته و بيشتر به چند بازديد رسمي و شنيدن چند سخنراني محدود شده و كمتر توانسته به دغدغه ها و مسائل مورد توجه معلمان و مدارس بپردازد و متاسفانه در مواردي بالاترين ارمغان و برداشت يك مدير آموزش و پرورش از اين اجلاس، گرفتن «دستخط مبارك وزير» بوده است .

 شايد علت عدم استقبال و توجه معلمان به اين اجلاس را بتوان در نپرداختن آن به مسائل و مشكلات و چالش هاي موجود در آموزش و پرورش جست وجو كرد. مشكلاتي مانند تغيير ساختار ها و دگرگوني هايي فاقد پختگي و كارشناسي هاي لازم مانند تغيير شتابزده و عجولانه نظام آموزشي كه باعث فراخوان از نيرو هاي بازنشسته و به كار گيري نيرو هاي غيرمتخصص جهت تدريس در ابتدايي شده و مشكلاتي براي مربيان پيش دبستاني به همراه داشته و امنيت شغلي و حرفه يي شان را با دشواري هايي همراه كرده است. معلمان و فرهنگيان انتظار دارند در اين گونه نشست ها روساي آموزش و پرورش درباره كاهش مشاركت معلمان در تصميم گيري هاي مدرسه هشدار داده و بگويند ميزان مشاركت معلمان در امور مدرسه به كمترين ميزان خود در سال هاي اخير رسيده است. 

كودكان بازمانده از تحصيل و كودكان ترك تحصيلي و افت آموزشي از دغدغه هاي ديگر معلمان است كه چگونگي كاهش و راه رسيدن به نقطه مطلوب درباره نداشتن كودك بازمانده از تحصيل و ترك تحصيلي بايد از رهگذر اجلاسي اينچنين حاصل شود. آموزش و پرورش و مدرسه ها كماكان ازعدم مديريت صحيح منابع انساني و عدم توازن در پراكندگي نيروها و تخصص ها و باز و بسته كردن دروازه هاي ورود به آموزش و پرورش بر اساس مصالح غيرآموزشي در رنج است، يافتن راه حلي براي ساماندهي به منابع انساني و جذب معلمان آموزش ديده و پايان دادن به بحث نيروهاي مازاد و كمبود نيرو و مشكلات مدرسان آموزشكده هاي فني و حرفه يي و اجبار معلم به اشتغال در مقطع و پايه يي كه براي آن تخصص نديده، از انتظارات معلمان از اين گونه اجلاس هاست. صندوق ذخيره فرهنگيان كماكان در بهبود مسائل رفاهي و خدمت رساني به معلمان ناتوان است. 
وزير در روزهاي نخستين وزارت خود، به معلمان وعده داده بود كه با ايجاد تغييراتي به اين وضعيت مبهم و غبارآلود در صندوق ذخيره پايان مي دهد اما تاكنون نخواسته يا نتوانسته شرايط بهره مندي معلمان از اين صندوق را بهبود بدهد و دادوستد هاي صندوق ذخيره را در مسير خدمت رساني وكمك به شرايط رفاهي فرهنگيان قرار دهد. وضعيت حقوقي معلمان با وجود افزايش لجام گسيخته قيمت ها نيازمند اقدامي عاجل است و امروزه معلمان بيش از هر زمان ديگري شاهد هستند كه قدرت خريدشان نسبت به ساير هم طرازهايشان در ارگان هاي ديگر كاهش يافته است. 
معلمان فوق ليسانس و دكترا كماكان از وعده هم طرازي هيات علمي برخوردار نشده اند. توجه به اين مشكلات و چاره جويي درباره آن، انتظار معلمان از اين اجلاس است. اين مشكلات و مسائلي اينچنين تنها بخشي از دغدغه هاي معلمان و چالش هاي نظام آموزشي است، كه مطرح كردن و رسيدن به رويه يي اجرايي و عملي درباره آنها در اجلاسي اينچنين موجب مي شود معلمان اخبار اين چند روز گردهمايي را در كانون توجه خود قرار دهند و منتظر بيانيه پاياني آن بمانند وگرنه شنيدن حرف هاي شعاري و بيانيه هاي شبه سياسي تاكنون نتوانسته گرهي از مشكلات معلمان و نظام آموزشي باز كند.
    

گرانی مرغ و مسکن مهر در اجلاس روسای آموزش و پرورش

بیست ونهمین اجلاس روسای اموزش و پرورش دومین روز خودرا هم در حال گذراندن است . رحیمی معاون اول رئیس دولت هم بری روسای اموزش و پرورش سخنرانی کرده و گفته است :مانند سند تحول بنیاد آموزش و پرورش، اقدامات دیگری نیز در آموزش و پرورش انجام می شود که یکی از آنها طرح هدفمندسازی یارانه ها بود که در سال گذشته به خوبی اجرا شد و اما به کمک عوامل داخلی و خارجی، مرحله دوم فعلا متوقف است.در طرح مسکن مهر برای 4 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی اقدام شد یا از دیگر اقدامات می توان به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد که از جمله ماندگارترین طرح ها هستند.رحیمی به پیش بینی مبلغ 150 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های نیمه تمام از سراسر کشور و سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت های خوبی که در کشور انجام شد مصادف با تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.معاون اول رئیس جمهور  اظهار داشت: دانش آموزان، پدران و مادران را توجیه کنید تا بدانند که این تحریم ها علیه مردم است و علیه دولت نیست.رحیمی به دلایل افزایش نرخ دلار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در فضای به وجود آمده تحریم، و کندی جابجایی حواله ها، برخی افراد در ایران که از حرکات و رفتارشان مشخص بوده و تنها با جملات و رسانه هایشان دشمن شادکن هستند، قیمت را با فضاسازی بالا بردند در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده بود.وی گرانی مرغ را نیز القاء سازی و یأس دشمنان ذکر کرد و افزود: وقتی حواله ای دیر جابجا می شود، پول پرستان هجوم می آورند و قیمت ها را بالا می برند.

 آقا اجازه :  واقعا وقتی دیروز رئیس جمهور  در جمع روسای اموزش و پرورش حاضر شده و سیاست و دید گا ه های دولت را در حوزه اموزش و پرورش وسایر موضوعات با انها مطرح کرده حضور نفر دوم کابینه چه ضرورتی دارد و ایا روسای آموزش و پرورش  جمع شده اند تا در خصوص مسکن مهر و پروژه های نیمه تمام دولت و گرانی دلار و گرانی مرغ بحث وتبادل نظر کنند ؟؟؟!!! وقعا هدف از دعوت این گونه سخنرانان چیست ؟

 

طلای فرهنگیان مس شد

همانگونه که پیش بینی می شد  سرانجام علی رغم همه ی وعده و عید ها و تبلیغات فراوان و علی رغم ثبتنام بیش از یک میلیون نفربازنشسته فرهنگی ، آموزش و پرورش به صورت رسمی اعلام کرد که بیمه طلایی بازنشسته ها منتفی شده است .


آقا اجازه : مبار که ، این همه تبیلغ و مصاحبه آخرش هیچ !

آقا اجازه ؟:داستان سبد های کالا برای معلم ها تکراری و خسته کننده شده است به زودی هر کدام از وزیر یا معاونانش به محض دیدن یک میکروفون از دادن سبد کالا ماه رمضان به معلم ها خبر خواهند داد اما ان چه که در پایان می ماند این است که همه کارمندان سبد را گرفته و به خانه می برند و لی معلم ها همانند سبد کالای عید سهمشان تنها مصاحبه آقایان خواهد بود . بدانید که :  

 کارگروه کنترل بازار مصوب کرد به منظور تامین مایحتاج مورد نیاز کارمندان در ماه مبارک رمضان، دولت به 2 میلیون و 400 هزار کارمند خود سبد کالایی به صورت رایگان ارائه دهد.این سبد کالایی شامل  برنج، روغن، شکر و مرغ است که از روزهای آینده توزیع خواهد شد. ارزش هر سبد 100هزار تومان است.

 تعاونی اسکاد و فرهنگیان برای توزیع این سبدهای کالایی انتخاب شده اند.


 تعاونی اسکاد و فرهنگیان برای توزیع این سبدهای کالایی انتخاب شده اند.


دانشگاه ها و محسن قرائتی

محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها در دانشگاه شهید بهشتی گفته است :

*باید کلاس های دانشجویان دختر صبح ها و دانشجویان پسر عصرها برگزار شود. ونباید این کلاس ها تداخل داشته باشد .


*یک انقلاب و کودتا باید در حوزه علم ایجاد شود تا علم بی فایده از گردونه خارج شود.

*عیب های نظام را توجیه نکنید، نظام را تضعیف نکنید، بلکه نظام را تکمیل کنید."

از ورزش مدارس می گوید:

کیومرث هاشمی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش :

* ابتدایی‌ها 30 سال معلم ورزش نداشتند

 * 5 ساعت زنگ ورزش برای ابتدایی‌ها

 اگر دانش‌آموز سوم ابتدایی هفته‌ای دو جلسه برای آموزش شنا برود، در حقیقت دو ساعت زنگ ورزش خارج از ساعت آموزشی داشته است و اگر  ورزش صبحگاه را که هر روز 10 دقیقه است در هفته حساب کنیم، حدود یک ساعت می‌شود و با احتساب زنگ ورزش، دانش‌آموز ابتدایی 5 ساعت در هفته ورزش می‌کند.

وی گفت: در حوزه تربیت بدنی به دوستان و همکاران گفتم 50 درصد مشکلات ما خود به خود حل 

شیوه‌نامه پینگ‌پنگ به زودی ابلاغ می‌شود

رشته طناب‌زنی، رشته‌ای کم هزینه است و در فضای کوچک خانه یا پارکینگ امکان انجام آن است.

وی به پیش‌بینی رشته پینگ‌پنگ برای دانش‌آموزان سال پنجم ابتدایی اشاره کرد و افزود: شیوه‌نامه‌اش در حال انجام است و اگر بتوانیم در سال اول، 60 تا 70 درصد دانش‌آموزان پوشش دهیم، طرح موفقی است.تقریباً در تمام مدارس میز پینگ‌پنگ وجود دارد و فراهم کردن راکت و توپ نیز مشکلی نیست ضمن اینکه رشته‌ای است که توسط معلم ورزش و آموزگاران قابل یادگیری است.

وی با بیان اینکه برای پایه ششم ابتدایی نیز رشته دو و میدانی را در نظر گرفتیم، ادامه داد: رشته دو و میدانی در کتاب راهنمای درست تربیت بدنی معلم ششم ابتدایی آمده است.

* ژیمناستیک، پایه دوم؛ شنا، پایه سوم؛ طناب‌زنی، پایه چهارم؛ پینگ‌پنگ، پایه پنجم و دو و میدانی، پایه ششم 

 امسال به صورت صد درصد در پایه دوم ابتدایی رشته ژیمناستیک، در پایه سوم رشته شنا، در پایه چهارم رشته طناب‌رنی، در پایه پنجم رشته پینگ‌پنگ و در پایه ششم رشته دو و میدانی اجرا می‌شود. 

تجمع مهد کودکی ها مقابل مجلس

جمعی از مربیان مهدهای کودک از تمام استان‌های کشور امروز جلوی درب شمالی مجلس تجمع کردند.
 صبح امروز ( یکشنبه ۲۵ تیر) جمعی از مربیان مهدهای کودک سراسر کشور به علت نبود امنیت شغلی و اخراج از محل کار در مقابل درب مجلس تجمع کردند.تجمع‌کنندگان با اعلام اینکه هم‌اکنون با اخراج از محل کار٬ مشکلات اقتصادیشان تشدید شده است٬ بر لزوم کمک و حمایت مجلس از این گروه تأکید کردند.همچنین این گروه اعلام کردند که در هفته آینده با شروع علنی مجلس بار دیگر در مقابل نهاد قانونگذاری تجمع می‌کنند.

منبع : خانه ملت 

برای همه دوستانم که این روز ها با پیام هایشان مرا تنها نمی گذارند

ماه ها بود که غمی سنگین در لا یه لایه های دلم جا کرده بود خیلی وقتها خنده هاو سفر ها و بازی ها ،تنها و تنها برای شادی دل سارا و مادرش بود. تا انها را کمتر در گیر پریشانی ، ودل نگرانی هایم برای کسی که دوستش می دارم بکنم .

روز هایی میشد که از پشت سیم های پیام صدای غمناک و خشمناک پدرم را می شنیدم که:" برای شیمی درمانی ، برای درمان ، برای مبارزه  همکری نمی کند و خودش را تسلیم بیماری کرده است ."

 خیلی وقتها این نا امیدی  او ، بیش از بیماریش روحمان را می خراشید ، دلمان را می شکست و حتی گاهی قدممان را سست می کرد .

 اما این روز ها عزمش را جزم کرده مانند گلادیاتور ها بجان سرطان  بیفتد وبا او مبارزه کند او الان باور کرده است که زندگی ارزش جنگیدن دارد او حالا بیشتر از هر کسی برای پیروزی می جنگد  . 

این روز ها او این چنین است که گفتم سرشار امید ... باور کنید دستهای آسمانی شما، در زمین در حال سبز شدن هستند.

 اکنون او پر است، از امید ،از حس مبارزه، در این مبارزه او را تشویق و دعا کنید و با او همراه باشید 

http://shadan87.blogfa.com/

خوب است بدانید

اگر اززوج فر هنگی یک نفرشان در آزمون خارج کشور قبول شود تکلیف نفر دوم چیست ؟؟

 اگر یکی از زوجین فر هنگی قبول شود و ما در آن کشور مدرسه داشته باشیم همسر فرد قبول شده را در یکی از مدارس همان کشور با حقوق ایران مامور می کنیم . اگر برای او کلاس نباشد برای مامور شدن به وزارت امور خارجه معرفی می شود .

 

نگرانی از تبلیغات مدارس غیر انتفاعی ...

 نگرانی بعضی ها از شکل تبلیغات مدرسه های غیر انتفاعی که پست قبل گفتم  سر انجام به مسئولان اموزش و پرورش شهر تهران هم رسید . یزدیخواه مدیر کل شهر تهران گفته : در تبلیغات ضوابط قانونی ، اخلاقی ، هنجار های اجتماعی مورد انتظارش هست و اگر کسی اینا رو رعایت نکنه تخطی کرده است و امتیاز منفی برای مدرسه محسوب میشه . او همچنین گفته : این گ.نه تبلیغات باعث می شود آرامش روحی و روانی دانش آموزان به هم بریزد.

سلام

سلام! 

حال همه‌ی ما خوب است 

ملالی نیست جز گم شدنِ گاه به گاهِ خیالی دور،                           که مردم به آن شادمانیِ بی‌سبب می‌گویند                                  با این همه عمری اگر باقی بود                                         طوری از کنارِ زندگی می‌گذرم                                               که نه زانویِ آهویِ بی‌جفت بلرزد و                                                      نه این دلِ ناماندگارِ بی‌درمان!

ایروبیک خوب یا بد ؟!!!

این روز ها هر مهمانی که میرم بحث اصلی اینه که مدرسه خوب کدومه ؟ بچه ام رو کجا ببرم ثبت نام کنم ؟ غیر انتفاعی ببرم یا دولتی ؟و ...... بگذریم ،به هر حال فصل ثبت نام است و مدرسه ها هم بخصوص مدارس غیر انتفاعی به شکل های مختلف و با تبلیغات متنوع تلاش می کنند که دانش اموزان بیشتری را جذب کنند . برخی مدرسه ها تنوع در کلاس های فوق برنامه را مد نظر قرار داده اند و برخی هم از ایجاد فضای مذهبی حرف می زنند ، برخی از اردوها ی زیاد ورزش دم می زنند . به نظر من ، مدیران مدارس به دلیل در ارتباط بودن با خانواده ها از علاقه و تمایلاتشان هم به خوبی اگاهی دارند و به همین خاطر در برخی مناطق تشکیل کلاس های ایروبیک [ورزش همراه با موسیقی] برای دبستانی ها و پیش دبستانی ها در کنار تدریس و تحصیل را تبلیغ می کنند که با واکنش های منفی برخی رسانه ها  همراه شده است . 

بحث شادی در مدارس و ایجاد مدارس با نشاط بار ها از طرف وزیران مطرح شده است و لی هیچگاه مصداق های این با نشاط سازی مدارس اعلام نشده است . واقعا نرمش و ورزش با موسیقی که از برنامه های اصلی صبحگاهی صدا وسما است در مدرسه خطر ناک ولی در تلویزیون مفید است !!! مگر این ایروبیک هر روز صبح از کانال های سیما اموزش داده نمی شود ؟ 

معلمی که از وزیر به نیکی یاد میکرد

خبر گزاری فارس مطلبی را منتشر کرده است تخت عنوان  "بیمه طلایی ف بیمه پلاستیکی فر هنگیان " در بخشی از این نوشته امده است :   "بیمه طلایی همانطور که از نامش پیداست باید خدمات ارزنده‌ای را به فرهنگیان ارائه دهد اما در حقیقت اینگونه نشده است " نویسنده انتقادات زیادی از بیمه طلایی کرده است .  من همواره نسبت به بسیاری از اقدامات عجولانه و فاقد زیر ساخت وزیر نگاه انتقادی داشتم و از ان جا که وزیر دستگاه عریض و طویل روابط عمومی و نشریه نگاه و صدا وسیما و مجلات  رشد را برای تعریف وتمجید از کار هایش را دارد کمتر به تعریف وتمجید می پردازم اما بقول عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو  باید بگویم  انصافا یکی از ارزشمند ترین کار های وزیر فعلی بیمه طلایی بوده است . الان که مشغول نوشتن این کلمه ها هستم یکی از دوستانم از اهواز امده ودختر ش را در یکی از بیمارستان های درجه یک تهران عمل جراحی کرده است در ابتدا برای پذیرش بیمارش از او 20 میلیون خواسته بودند اما با ارائه کارت طلایی تنها 20درصد مبلغ را داده که با ارائه اسناد پزشکی از بیمه همین مبلغ را پس می گیرد خلاصه این که برای اولین بار می دیدم که کسی یک وزیر را دعا می کرد و از او به نیکی یاد می کرد .  است 

حدقل  و حد اکثر حقوق ها اعلام شد

 وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای در تاریخ 14 تیرماه 91 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ضریب حقوق کارمندان و میزان حداقل و حداکثر حقوق مستخدمین شاغل، بازنشستگان، وظیفه‌بگیران این وارتخانه را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه به مصوبه 27 خرداد 91 هیئت وزیران اشاره شده و آمده است: ضریب حقوق سال 91 مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری،‌ هشتصد و پنج (805) و اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، یازده هزار و چهارصد و شصت (11460) ریال است.

امتیازات سنوات خدمت، تجربه مربوط و مشابه، دوره‌های آموزشی طی شده و سوابق خدمت در مشاغل مدیریتی و سرپرستی کارکنان در سال 1390 با توجه به جدول شماره 3 و تبصره یک بند 6 فصل دوم دستورالعمل شماره 14593/200 مورخ 21 اردیبهشت 88 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور منضم به بخشنامه شماره 8/710 مورخ 22 اردیبهشت 88 به تاریخ اول فروردین91 قابل احتساب است.

براساس ماده 90 قانون بودجه سال 1391 افزایش ریالی از تفاوت تطبیق درج شده در احکام حقوقی کارمند کسر نخواهد شد و تفاوت مذکور در حکم حقوق ثابت باقی خواهد ماند.

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در سال 1391 به میزان پانزده (15) درصد افزایش می‌یابد؛ حداقل و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلین، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری به ترتیب (3921500) و (27450500) ریال خواهد بود.

پرداخت فوق‌العاده اضافه کار ساعتی به کارمندان با رعایت بند 14 مصوبه فوق‌الذکر تابع دستورالعمل ابلاغی خواهد بود.

فوق‌العاده مأموریت روزانه داخل کشور کارمندان که به عنوان مأمور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می‌شوند و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و مزایا به مأخذ 20/1 و به نسبت مازاد آن به مأخذ 50/1 و در سقف اعتبارات مصوب قابل پرداخت خواهد بود و سایر موارد مطابق آیین‌نامه فوق‌العاده روزانه موضوع بند (ث) ماده (39) قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن انجام می‌گیرد.

تذکر: در صورت عدم توقف شبانه در محل مأموریت پنجاه درصد (50 درصد) فوق‌العاده مأموریت روزانه قابل پرداخت است.

مطابق بند 91 قانون بودجه سال 1391 کل کشور، میزان کمک هزینه ازدواج و فوت کارکنان مشمول مبلغ (5232500) ریال خواهد بود.

تمام موارد ذکرشده در حد اعتبارات تخصیص‌یافته و ابلاغی به آن واحد قابل انجام خواهد بود و هرگونه ایجاد تعهد مازاد بر اعتبارات ابلاغی تخلف محسوب می‌شود.

منبع : فارس

حرف های یک مولتی میلیاردر

در روز گاری که هر کس دارد تظاهر به نداری می کند و انان که مشهور به انباشت ثروت هستند از حرف زدن در باره خوشان حرف می زنند مولتی میلیارد ایرانی گفتگویی خواندنی با سایت پارسینه کرده است بخش هایی از این مصاحبه را بخوانید بد نیست .
http://www.asriran.com/fa/news/222016/
 

.................
امكانات مالي‌مان اجازه نمي‌داد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به كلاس اول مجبور شدم پشت دار قالي بنشينم و قاليبافي كنم. تا 13 سالگي روزها قالي مي‌بافتم و شب‌ها درس مي‌خواندم. چاره‌اي نبود، وسع مالي ما جز اين اجازه نمي‌داد.

در سال 2بار بيشتر نمي‌توانستيم برنج بخوريم. يك بار روز 21 ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه‌سوري. آرزو داشتم يا خلبان شوم يا پولدار .


كارم را با به دوش كشيدن پشتي و قالي‌هاي كوچك آغاز كردم. 
 18 سالگي توانستم 20 هزار تومان پس‌انداز كنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا اين‌كه مجبور به ترك تحصيل شدم.غصه يتيمي چون باري سنگين به دوشم بود.

سراغ پسرعموي پدرم رفتم و از او 20 هزار تومان قرض كردم و 60 هزار تومان هم از بانك وام گرفتم. سرمايه‌ام شد 100 هزار تومان يعني به اندازه يك تراول صد توماني امروزي.
احد عظیم زاده



 من شريك ندارم. هيچ‌گاه نداشته‌ام و نخواهم داشت. اگر شريك خوب بود، خدا براي خودش شريك مي‌گذاشت.

 پيش مشتري مثل سربازي كه جلوي تيمسار خبردار مي‌ايستد، با احترام مي‌ايستم.
 تصميم گرفتم وارد كار ساخت بزرگ‌ترين پروژه هتل كشور شوم. تاكنون 180 ميليارد تومان در اين پروژه سرمايه‌گذاري كرده‌ام.
سنگ برزيل، شيشه بلژيك، دستگيره در انگليس و تاسيسات آلماني است. كابين چهار آسانسور نيز از طلاي 18 عيار است. اين هتل 340 واحد مسكوني در 25 طبقه، هفت طبقه سالن ورزشي، 34 طبقه هتل، 7 رستوران روي درياچه، 10 هزار متر شهر آبي، 70 هزار متر زمين آمفي‌تئاتر، 90 هزار متر زمين گلف و 2 باند هليكوپتر دارد. فقط قرارداد نورپردازي اين پروژه با فرانسوي‌ها 9 ميليون دلار است.

 پول ديگر مرا ارضا نمي‌كند. هدف من كارآفريني است.
بزرگ‌ترين افتخار يتيم‌نوازي.
هم‌اكنون 1070 بچه يتيم را زير پوشش دارم و با خودم پيمان بستم تا عمر دارم هر سال 100 بچه به آنها اضافه كنم. وصيت كرده‌ام وقتي مردم تا 10 سال بعد از عمرم هر سال 100 بچه يتيم اضافه شود و مخارج همه يتيم‌ها را از محل ارثم بپردازند.

در يك مراسمي دختربچه‌اي به من نزديك شد مهرش بدجور به دلم نشست.  آن دختر الان دخترخوانده من است.  من به هر دخترم 50 ميليون تومان جهاز دادم و مقرر كردم به اين يكي 100 ميليون تومان جهاز بدهند.
 جوانان منطقي فكر كنند. اين گونه نبوده كه شب بخوابم، صبح پولدار شوم.

روز های سخت

آفتاب داغ جنوب ، گرما ، غبار، مهربانی دوستی ، توصیف این روز های جنوبی من است .

روز هایت که به نظاره کردن درد کشیدن کسی که دوستش داری بگذرد، شیرینی زیستن ،ساعتی بی نهایت بار در کامت تلخ ، وچشمانت را خیس و دلت را می شکند .  

روز هایی این چنین دستشان را به دست شب که می دهند ، حتی نشستن در ساحل کارون آرام وتماشای رقص مواج نور ها برسینه فراخش هم ،دل نگرانی ها و تلاطم درونت را آرام نمی کند و بیش از هر زمانی منتظر معجزه ای و اتفاقی و دریچه ای می مانی که خودت را برای رخ دادنش هی دلداری می دهی ،هی دلداری می دهی ، هی دلداری می دهی .... اتفاق و معجزه ای که شدنش ،  شاید شکسته دلی شما و آسمانی شدن دست هایتان باشد

پیش دبستانی ها و تغییرات شتابزده


رسول پاپایی / روزنامه آرمان / سه شنبه ششم تیر 91


http://www.armandaily.ir/?NPN_Id=40&pageno=7

آموزش و پرورش عزمش را جزم کرده تا نظام 3-3-6 را عملی کند. اجرای این طرح موجب می‌شود امسال کلاس پنجمی‌ها برای گذراندن کلاس ششم در دبستان‌ها بمانند و مدرسه‌های راهنمایی ورودی کلاس اول نداشته باشند. این امر شاید در مدرسه‌های راهنمایی دولتی خیلی اسباب نگرانی نباشد اما برای مدرسه‌های راهنمایی غیر انتفاعی تبدیل به یک دغدغه و نگرانی شده و باعث شده تا مدرسه‌های راهنمایی غیر دولتی عنوان کنند که با این شرایط ادامه حیاتشان در سال تحصیلی جدید توجیه اقتصادی نداشته و برای ادامه حیاتشان به ریاضت اقتصادی روی بیاورند.
مدیران این مدارس گلایه‌هایی درخصوص پیش بینی نشدن مشکلاتشان در برنامه‌های آموزش و پرورش به مسئولان امر دارند .آموزش و پرورش هم که گویی متوجه این مشکل شده به سراغ ساده‌ترین راه رفته و از زبان رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده بسته‌های حمایتی خودرا برای مدارس غیردولتی منتقد اعلام کرده است که :"با توجه به اجرای نظام 3-3-6 و نگرانی‌های موسسان غیردولتی در دوره راهنمایی به دلیل حذف یک ساله پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی جدید، حمایت‌هایی از مدارس راهنمایی غیردولتی انجام می‌شود وبه مدارس راهنمایی غیردولتی مجوز پیش‌دبستان ضمیمه داده می‌شود .
آگاهان تعلیم وتربیت خوب می‌دانند که دوره پیش‌دبستانی در تحول اجتماعی و شکل گرفتن شخصیت، عاطفه و جسم، وشناخت کودکان نقش اساسی بازی می‌کند‌. در کشور ما هم براساس اساسنامه ای که به تصویب شورایعالی آموزش و پرورش رسیده است، پیش‌دبستانی به دوره دو ساله‌ای اطلاق می‌شود که کودکان گروه سنی 4 تا 6 سال را تحت پوشش برنامه‌های تربیتی قرار می‌دهد.
 اهداف کلی دوره پیش‌دبستانی و اصول حاکم برآموزش و پرورش حاکم بر این دوره به طورکیفی با دوره راهنمایی و حتی دوره دبستان متفاوت است.در پیش‌دبستانی پرورش قابلیت‌های جسمانی و ذهنی، رشد مهارت‌های حرکتی و عاطفی کودکان، افزایش حس اعتماد به نفس، درک شرایط محیطی و تقویت درک زیبایی‌ها و فراهم ساختن زمینه علاقه و احساس شادی از مشارکت در فعالیت‌های گروهی مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین در این دوره به بازی و فعالیت‌های نشاط آور توصیه می‌شود و تلاش می‌شود مربیان از روش‌های آموزش انتزاعی و حافظه مدار استفاده نکنند‌. تفاوت اهداف و روش‌ها و اصول آموزشی موجب شده که مربیان و آموزگاران این دوره با آموزگاران و مربیان ابتدایی و معلمان راهنمایی تفاوت زیادی داشته باشند. هر چند بعداز 30 سال تنها ده جلد کتاب به عنوان محتوای آموزشی از طرف بهزیستی به مهد کودک‌ها داده شده اما باید خاطرنشان کرد که محتوای مورد نیاز پیش‌دبستانی‌ها و نظارت روی مراکز آن و صدور مجوز بر عهده وزارت آموزش و پرورش است .
اعلام این بسته حمایتی واجازه دادن به تشکیل پیش دستانی در مدرسه‌های راهنمایی غیرانتفاعی و چشم بستن به دشواری‌ها و آسیب‌های حضور کودک پیش‌دبستانی در مدرسه راهنمایی به خوبی نشان می‌دهد که در کشور ما نگاه به پیش‌دبستانی نگاهی، ناقص و حاشیه‌ای است‌. همین نگاه است که موجب می‌شود بدون در نظر گرفتن حساسیت‌های یک کودک چهار یا 6 ساله و بی‌توجه به نیاز‌های فیزیکی و محیطی که سن و روحیه او طلب می‌کند، به آموزش در این دوره صرفا نگاه اقتصادی شود و پیش‌دبستانی‌ها راه حلی برای رفع نگرانی موسسان مدارس غیرانتفاعی تعریف شوند .
در حالی که انتظار از وزارت آموزش و پرورش این است که به دنبال این باشد که موانع قانونی را بردارد تا، دوره پیش‌دبستانی همگانی و اجباری شود و تربیت این کودکان در مراکز مجهز و متناسب با نیاز‌های روحی و جسمی توسط مربیان آموزش دیده صورت بگیرد‌.
وزیر آموزش وپرورش می‌گوید :«پیش‌دبستانی مربوط به چهار ساله‌ها و پنج ساله‌هاست و از نظر قانون غیر دولتی هستند و اگر در مدارس ما حضور دارند، مدارس به آنها اجاره داده می‌شود؛ یعنی جزء نظام رسمی الزامی نیست و ارتباطی هم به نظام آموزشی 3-3-6 ندارد.» اشاره‌ای جالب که نشان می‌دهد پیش‌دبستانی‌هایی که در کنار دبستان‌های دولتی وجود دارند هم از این نگاه اقتصادی در امان نیستند‌. آنچه که مشخص است این است تا زمانی که پیش‌دبستانی در نظام آموزشی به رسمیت شناخته نشود امید به تغییر این نگاه دور می‌نماید و دوستداران تعلیم وتربیت کشور باید به دنبال اجباری و همگانی شدن آموزش‌های پیش‌دبستانی باشند تا شاهد رشد وتعالی همه‌جانبه کودکان امروز و مردان وزنان بزرگ فردای کشورمان باشیم.
   

آبروی رفته قابل بازگرداندن نیست

آقا اجازه : گزارش آرمان در خصوص تبرئه معلم خوزستانی از تهام تنبیه یک کودک که منشر شد بازتاب زیادی داشت . در همین خصوص بهمن کشاورز وکیل مشهور و برجسته دادگستری یاداشتی به آرمان داداند که قابل تامل و در خور مطالعه است . خواندن این نوشته را به همه ی کسانی که به نحوی با کودکان سر وکار دارند توصیه می کنم .  

۱-درخصوص‌حادثه‌ای که به‌موجب آن معلمی به ایراد ضرب به شاگرد منتهی به فلج متهم و به‌وسیله اداره متبوع از محل کارش به جای دیگری منتقل، اما سرانجام تبرئه شده است باید گفت به طور کلی هر اقدام تنبیهی علیه هر کس–خواه به شکل کیفری و خواه مجازات اداری باشد- باید پس از رسیدگی دقیق و ثابت‌شدن اتهام صورت گیرد. زیرا آبروی رفته قابل بازگرداندن نیست و چه بسا – اگر موضوع کیفری باشد- عمری را که در زندان تلف کرده یا دردی که کشیده شده‌است به هیچ قیمتی نتوان جبران کرد. بنابراین آنچه در مورد این آموزگار به عنوان تنبیه انجام شده قابل انتقاد است و بدیهی است خسارت وارده بر او باید به وسیله سازمان متبوعش جبران شود. اگر در چنین مواردی والدین طفلی اتهام را به دروغ مطرح کرده باشند، از باب افترا و اشاعه اکاذیب قابل تعقیب و مکلف به جبران خسارت خواهند بود.
2- اما بحث تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان موضوعی است کاملا متفاوت . در قانون مدنی ماده 1179 مقرر داشته ابوین حق تنبیه طفل خود را دارند. ولی به استناد این حق نمی‌توانند طفل خود را خارج از حدود تادیب، تنبیه نمایند. ماده 59 قانون مجازات اسلامی اقدامات والدین و اولیای قانونی را که به منظور تادیب اطفال انجام شود به شرط آن که در‌حد متعارف تادیب باشد، فاقد وصف مجرمانه اعلام کرده است. اما قانونی به نام <حمایت از کودکان و نوجوانان> مصوب 25/9/1381 داریم که به موجب آن همه کسانی که به سن 18 سال تمام شمسی نرسیده‌اند مشمول قانون مذکور هستند و ماده دو آن مقرر می‌دارد، هر نوع اذیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آنها را به مخاطره اندازد ممنوع است و به موجب ماده چهار هرگونه صدمه و آزار و اذیت و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنها ممنوع اعلام شده و ارتکاب این جرایم از سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و یا تا 10 میلیون ریال جزای نقدی در پی دارد و به موجب ماده پنج کودک آزاری از جرایم عمومی تلقی شده و نیازی به شاکی خصوصی ندارد و ماده شش قانون نیز همه افراد و موسسات و مراکزی را که به نحوی مسئولیت نگهداری و سرپرستی کودکان را بر عهده دارند به اعلام مراتب کودک آزاری به مقامات قضایی مکلف کرده و عدم این اقدام را مستوجب حبس تا شش ماه و یا جزای نقدی تا پنج میلیون ریال اعلام کرده است.
3- هرکس به موجب ماده هفت این قانون اقدامات تربیتی موضوع ماده 59 قانون مجازات اسلامی و ماده 1179 قانون مدنی – پیش گفته- از شمول این قانون مستثنی شده، اما با توجه به این که اداره حقوقی قوه قضاییه تنبیه بدنی را در صورتی در حد تربیت اعلام کرده که موجب تغییر رنگ پوست نشو د از طرفی همین اداره آموزگاران و معلمان را مشمول عنوان اولیای قانونی و سرپرستان ندانسته می‌توان نتیجه گرفت اولا تنبیه اطفال به وسیله معلمان تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و مستوجب مجازات است. ثانیا در مورد پدر و مادر نیز با توجه به آنچه از ماده دو قانون مذکور نقل کردیم نمی‌توان حالتی را تصور کرد که طفلی یا نوجوانی مورد تنبیه بدنی واقع شود و این امر به او صدمه روانی و اخلاقی نزند و سلامت جسم یا روان او را به مخاطره نیندازد.‌ به عبارت دیگر، هر‌چند ماده هفت قانون موارد موضوع ماده 59 قانون مجازات اسلامی و ماده 1179 قانون مدنی را از شمول آن مستثنی کرده،‌ اما با تصویب ماده دو قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و با توجه به مقتضیات آن دو ماده پیش گفته – حداقل از نظر اعمال تنبیهات جسمی و حتی تعرضات لفظی به نحوی که باعث ناراحتی طفل شد- فاقد موضوعیت شده. به عبارت دیگر، حتی پدر و مادر نیز حق ندارند فرزندان خود را از نظر جسمانی تنبیه یا با آنها درشتی و بدزبانی کنند. حد تنبیه همانا توجه و آگاهی دادن در‌حد موعظه و حکمت حسنه باید باشد. والله اعلم
* وکیل پایه یک دادگستری

همه چیز برای 633اماده است

اقا اجازه : در حالی که بسیاری از کارشناسان مخالف تغییر ساختار نظام اموزشی هستند و برخی هم به وزیر توصیه کرده اند که این کار را حداقل با عجله انجام ندهد حاجی بابایی می گوید : برای اجرای ساختار "3ـ3ـ6" در ابتدای سال تحصیلی جدید  90 درصد اقدامات انجام شده است و تا آخر تیرماه برنامه‌‌ریزی‌ها به سرانجام خواهد رسید یعنی در آخر تیرماه کلاس‌ها مشخص شده، نیروی انسانی و کتب درسی آماده است.

به گفته ی وزیر : ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی تا آخر خرداد و ثبت‌نام دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه تا آخر تیرماه انجام می‌شود و در نهایت تا پایان تیرماه وضعیت ثبت‌نامی تمامی دانش‌آموزان مشخص خواهد شد.

حاجی بابایی هم چنین گفته :تلاش کرده‌ایم به کسی در نقل و انتقالات اجبار نکنبم و تقریباً با اکثریت درخواست‌های نقل و انتقال از یک استان به استان دیگر موافقت شده است.

وزیر آموزش و پرورش به نقل و انتقال به استان تهران نیز اشاره کرد و ادامه داد: در استان تهران نقل و انتقال به صورت موقت و در شرایط خاص صورت می‌گیرد.

تعطیلی پنج شنبه ها تعطیل نمی شود

آقا اجازه : بحث تعطیلی پنج شنبه مدرسه ها علی رغم اجرایی شدن در اکثر مدارس هم چنان از سوالاتی است که  هنوز مورد توجه رسانه ها است . ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ین سوال که «آیا تمام مدارس کشور یک نوبته خواهند شد تا پنج‌شنبه‌ها تعطیل شوند؟» می گوید : طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در مدرسه‌های یک نوبته اجرا خواهد شد که بیش از 90 درصد مدارس راهنمایی و متوسطه کشور در سال تحصیلی جدید یک نوبته می‌شوند و به راحتی می‌توان این طرح را اجرا کرد.وساعات درسی دانش‌آموزان این قابلیت را دارد که طی 5 روز برنامه‌ریزی شود و مشکلی پیش نیاید.

*4 روز در هفته، ساعت پایان مدارس، 13 خواهد بود

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار روز در هفته ساعت پایان مدارس 13 خواهد بود و یک روز 14 تا 14:15 می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در مدارس دونوبته امکان مقارن شدن ساعات پایان درسی دانش‌آموزان با شب خواهد بود، اعلام کردیم که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مدارس یک‌نوبته اجرا شود.



تحصیل کودکان پناهنده همچنان دغدغه است

آقا اجازه :کودکان پناهنده در سرتاسر قربانی تصمیمی هستند که خود در ان هیچ نقشی ندارند . انان مانند همه کودکان دیگر نیاز مند تحصیل و مدرسه رفتن هستند . این بچه ها در امدن به ایران هیچ نقشی ندارند همان گونه که برای ماندن و یا رفتن از ایران هم کسی نظر انها را نمی پرسد . انجمن حامی در سال های اخیر با حمایت های معنوی اداره اتباع و مهاجرین وزارت کشور و آموزش و پرورش ایجاد به تشکیل مدارس و کلاسهایی برای کودکان افغانی در ایران کرده است .

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور به ارمان گفته است :

حضور‌پناهندگان در کشور‌ از‌ سه‌دهه گذشته آغاز‌شده وتعداد پناهندگان به کشور‌۹۳۰‌هزار‌نفر‌است که بیشتر این تعداد اتباع افغانستان و مابقی اهل کشور عراق هستند.

از ‌چند سال گذشته ساخت تعداد ۱۵۰۰ مدرسه برای مهاجرین به خصوص افغان‌ها در نظر داشته‌ایم که از این تعداد فقط ۱۵ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است!

سال گذشته 288‌هزار و 825 نفر در‌سطوح مختلف تسهیلاتی ثبت‌نام کرده‌اند که‌ از این تعداد 9‌هزار و‌80 نفر مربوط به پناهندگان عراقی و مابقی افغان بودند. در دوره ابتدایی‌70 هزار‌تومان، راهنمایی‌90 و دبیرستان و پیش‌دانشگاهی 100‌هزار‌تومان توسط پناهندگان به مدارس پرداخت می‌شود. 3 هزار و 662 نفر از پناهندگان در دانشگاه‌ها و در علوم مختلف درحال تحصیل هستند و هزینه‌های آنها مشابه هزینه‌هایی است که هموطنان در دانشگاه تحصیل می‌کنند.