خطاب به وزیر : "شما نقش بابای فرهنگیان را دارید "
http://www.medu.ir/Portal/Home/
http://www.medu.ir/Portal/Home/
داستان مرگ دانش آموزان مشهدی واقعا ناراحت کننده بود . انچه در زیر می اید نوشته های یکی از دوستان صمیمی کشته شدگان این حادثه تلخ است .
من پارسال دبیرستان حضرت مریم بودم الآن هم بیشتر دوستام همون مدرسه هستن. خواهر دوستم هم همون مدرسه درس میخونه و منطور از مریم دبیرستان حضرت مریمه.از اول سال بهمون گفتن که میخوایم ببریمتون راهیان نور(شلمچه).
از ۲۵ نفر کلاسمون ۱۴ نفر ثبت نام کردن و جمعه راه افتادن.
دیروز دوستم اس داد:سلام خوبی؟ خبر نمیگیری؟؟؟
جواب دادم ممنون شما خوبین؟؟؟
گفت:نه بابا چه خوبی؟؟؟اتوبوس مدریه خواهرم اینا تصادف کرده ۳ نفر هم مردن.
از دیروز تا امروز صبح حالم خیلی بد بود.چند بار به خودم گفتم فردا زنگ
میزنم به فاطمه کفشچین و جریان رو ازش میپرسم.دیشب فهمیدم که بچه های رشته
ریاضی همه رفتن و چند تا هم از انسانی ها بودن.
امروز صبح تا مدرسه همش میدویدم.میدونستم معاونا خبر دارن.
اینقدر تند به سمت دفتر رفتم که نفهمیدم چه طور به در دفتر رسیدم.
دفتر خیلی شلوغ بود.
یکی از دبیرا (خانوم رستگار) که هم به مدرسه ما درس میده هم به دبیرستان مریم هم تو دفتر بود.
بلند گفتم:شما هم از مریم خبر دارین؟
خانوم رستگار گفت:آره دخترم.
ـــــ:سه نفر بودن؟
ـــــ:نه
۲ نفر بودن یکیشون گم شده بوده واسه همین فکر میکردن مرده ولی خدارو شکر
پیدا شده و بیهوش بوده حالا هم بستری و شرایط روحی خوبی نداره و همش جیغ
میزنه.
ـــــ:کی مرده؟؟؟
ـــــ:تو بچه ها رو میشناسی؟؟؟
ـــــ:آره.حالا بگین کی مرده.
ـــــ:کفشچین و ...
ـــــ:وااااااااااااااای نه کفشچین؟؟؟
از دفتر اومدم بیرون.فقط گریه میکردم.هنوز صداش تو گوشم بود.
گریه نکنم چیکار کنم؟دوستم فوت کرده.دیگه دلم نمیخواد برم مریم و کفشچین نباشه.
همه بهم میگن فاتحه بخون اما نمیتونم.دلم نمیاد.به خودم میگم فاتحه مال مرده هاس.کفشچین که نمرده.
خیلی
دختر ماهی بود.باحجاب بود. درس خون بود چارسال شاگرد اول شد.به قول بچه ها
سنگ صبور بود.هر وقت یکی دلش میگرفت پیش اون میرفت و با اون درد دل میکرد.
چرا آموزش و پرورش رسیدگی نمیکنه؟؟؟
چرا همچین راننده هایی میذاره که با سرعت بالا برن که بعد نتونن ترمز بگیرن و دوست من اینطوری بشه؟؟؟
هر سال که
گروهی این اردوی راهیان .... رو میرن چند نفر شهید میشن.این براشون درس
عبرت نشده که دوباره امسال هم دارن میبرن؟؟؟نمیتونن با قطار ببرن بچه ها
رو؟؟؟یا حداقل یه اتوبوس سالم با یه راننده ی مطمئن بذارن؟؟؟؟
از بچه ها
یکی کتفش شکسته،یکی گردنش و یکی هم قطع نخا شده.معاون هم که باردار بوده
بچش میمیره،یک دست ویک پا میشکنه و بدنش هم میسوزه.از بقیه خبر ندارم فقط
میدونم حالشون خوب نیست چند تا رو هم اجازه ندادن از بیمارستان بیان و فعلا
همون جان.
فاطمه الآن با هواپیما رسیده مشهد.ولی چه رسیدنی؟؟؟
حداد عادل در برنامه پارک ملت همه را شگفت زده کرد :
از ۴ سالگی به مدرسه رفته و روزنامه می خوانده است و از ۷ سالگی هم با دوستانش بحث سیاسی کرده و در ۱۳ سالگی نیز، یک بار نطق سیاسی کرده است.
وضعیت معیشتی معلمان در سالهای قبل از انقلاب را اسفبار ارزیابی کرد و گفت: رژیم پهلوی علناً به معلمان ظلم میکرد و بودجه کشور را صرف مواردی میکرد که به سود خود و کشورهای غربی بود.
مدیر کل اموزش و پرورش استان مرکزی :
آن زمان بعضی از افراد به اجبار
و فرار از بیکاری به استخدام آموزش و رورش در آمده بودند اما در حال حاضر
تعداد پرسنل آموزش و پرورش با زمان طاغوت غیر قابل مقایسه است.
در زمان رژیم ستمشاهی انتخاب مدیران بر اساس شایستگی صورت نمیگرفت بلکه اکثر مدیران طبق رابطههای خاص با برخی مسئولان عالی رتبه به مدیریت منصوب میشدند.
اکنون انتخاب مدیران بر اساس سواد، تعهد، ایمان صورت میگیرد .
حقوق و مزایا معلمان در زمان طاغوت تنها به گرفتن حقوق سر ماه خلاصه میشد اما پس از انقلاب اسلامی ایران، امکاناتی نظیر بیمه طلایی، مسکن و دیگر امکانات رفاهی برای آنها فراهم شد که در زمان طاغوت وجود نداشت.
میلاد پیامبر صلح و مهربانی بر شما دوستان خوبم مبارک باد
گوته
گوته، شاعر پرآوازه آلمانی پس از آشنایی با دین اسلام و پیام آور این ایین یگانه، قطعه شعری با عنوان «نغمه محمد» درباره پیامبر اعظم (ص) سرود. این قطعه شعر از زبان حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه3 علیها السلام گفته میشود.
برنارد شاو
جرج برنارد شاو، نویسنده معروف ایرلندی درباره پیامبر اکرم (ص) میگوید:
« او را باید منجی بشریت خواند. من اعتقاد دارم که اگر مردی مثل او حاکمی در عصر جدید میشد، برای حل مشکلاتش از صلح و دوستی استفاده میکرد. او مردم را از هرزگی و مستی به اعتدال و پرهیزکاری، از بی قانونی به زندگی نظاممند، و از تباهی به بالاترین معیارهای تعالی اخلاقی هدایت کرد.
گاندی
ماهاتما گاندی رهبر فقید هند در کتاب «هند جدید» در مورد شخصیت محمد(ص) میگوید:
«جالب است بدانید که بهترین کسی که امروزه بدون هیچ چون و چرایی، در قلب میلیونها انسان جا گرفته، «محمد» است. از اینجا من متقاعد شدهام که این شمشیر نبود که در آن روزها مردم زیادی را تسلیم اسلام کرد. «محمد» سخت ساده زیست بود. مثل دیگر پیامبران متقی بود. به شدت امانتدار بود. از خودگذشتگی شدید نسبت به دوستان و پیروان، جسارت، بیباکی و توکل مطلق به خدا در رسالت شخصی، از ویژگیهای محمد(ص) بود.
لامارتین
لامارتین مورخ مشهور میگوید:
« اگر بزرگی هدف، کم بودن ابزار و رسیدن به نتایج شگفتانگیز، سه محور سنجش هوش بشری باشد، چه کسی ادعای مقایسه بزرگ مردان تاریخ کنونی را با «محمد» دارد؟ نامآورترین مردمان فقط ارتش، قوانین و فرمانرواییها را ایجاد کردهاند. اگر نگوییم آنچه بنیاد نهادهاند، چیزی نیست، باید گفت: چیزی بیشتر از قدرت مادی که غالباً در چشم به هم زدنی فرو میپاشد، ایجاد نکردهاند.
این مرد نه فقط ارتش ها، قوانین، فرمانروایی، مردمان و سلسلهها، بلکه میلیونها نفر؛ یعنی یک سوم از ساکنان این جهان و حتی بیشتر از آن را حرکت داد. او پرستشگاهها، خدایان، ادیان، عقاید، اندیشهها و نفوس را متحوّل کرد. صبر او در پیروزی، بلند همتی او که تماماً در جهت یک عقیده بود، نه نوعی تلاش برای فرمانروایی، نمازهای بینهایت او، زمزمههای سرّی او با خدا، مرگ او و پیروزی او بعد از مرگ، نشانه ایمانی راسخ است. محمد6یک معلم مذهبی، یک مصلح اجتماعی، یک رهبر اخلاقی معنوی، تجسم بزرگ اجرایی کردن امور، دوستی با وفا، همنشینی زیبا، شوهری علاقهمند و پدری با محبت بود. همه را با هم داشت. مرد دیگری در تاریخ نیست که در هر کدام از این جنبههای مختلف زندگی، بر او برتری یابد یا با او برابری کند. فقط آن شخصیت نوعدوست بود که چنین کمالات باورنکردنی را در خود جمع کرده بود».
آرمسترانگ
خانمکارنآرمسترانگ، از صاحبنظران غیر مسلمان وین است. محمد(ص) ، ولی یک صلح طلب واقعی بود؛ زیرا جان و اعتقاد نزدیکترین یاران خود را در جریان صلح با مکه به گرو گذاشت تا این اتحاد بدون خونریزی به انجام رسد. او به جای خونریزی و قتل عام، در فکر مذاکره و صلح بود.
ویل دورانت:
محمد، پیغمبری بزرگ و موحدی کامل بود که مانند نداشت و برای اصلاح بشر مبعوث شد.
کارل ماکس:
حقیقت انکار ناپذیر این است که محمد مبعوث شد تا رسالتی را که خلاصه رسالات سابق و مافوق آنها بود، برای عالم بیاورد.
الکساندر دوما:
محمد، معجزه شرق بود؛ زیرا دینش دارای آموزههای بزرگی بود. اخلاقش برجسته بود و رفتاری پسندیده داشت.
آلفرد گیوم:
محمد، یکی از عظیمترین شخصیتهای تاریخی است که در ایمان به وجود خدای یگانه غرق شده بود.
لئو تولستوی:
شکی نیست که محمد از مردان بزرگ و مصلحانی است که به حقیقت خدمت بزرگی به بشر کرده است.
واشنگتن ایرونیگ:
او سریع الانتقال و دارای حافظه قوی، دیدی بلند و استعدادی سرشار بود.
ژان ژاک روسو:
حضرت محمد، پیامبر اسلام، نظریه بهتری داشت و توانست سیستم سیاسی خود را به خوبی متحد سازد.
منبع : خبر انلاین
دیروز هوا ترکیبی از برف وبارون و مه بود و زییایی ویژه ای داشت ، مدرسه ما و یک دبستان دخترانه نزدیک به هم هستند و دیوار حیاطشان مشترک هست ، پنجره های دبستان دخرانه به حیاط مدرسه ما باز می شود ، زنگ تفریح که شد ، حیاط سیاه چهره ی مدرسه سفید سفید شده بود ، پسر های شیطون مشغول برف بازی شدند ،دختر های کو چولو پنجره کلاس هایشان را باز کردند تا برف وبرف بازی تماشا کنند که ناگهان دیوار و پنجره های دبستان دخترانه هدف گلوله های برف پسر ها شد . دیوار مدرسه روبرویی از گلوله های برف پسر ها تغییر شکل داد ، جالب اینکه از مجموع پنج معاون کسی در حیاط نبود، از بالا چشمم به دخترم افتاد که فریاد می زد : بابا بابا و از من می خواست که حمله برفی به مدرسه شان را متوقف کنم . به دفتر پایین امدم و میکروفون رو برداشتم به حیاط رفتم اسم چند نفر از مهاجمان را صدا کردم و لحظاتی بعد همه چیز ارام شد .....مدرسه که تمام شد من و دختر از ماجرای امروز با هم حرف زدیم .
صبح امروز نیز به دلیل بارش برف، نوبت صبح تمام مقاطع تحصیلی بخشهای روستایی مناطق 5 و 8 آموزش و پرورش شهر تهران تعطیل شد.
رسول پاپایی / روزنامه آرمان 18بهمن
فاطمه کفشچین، فاطمه طهماسبی، مهتاب بخشی، این نام دانش اموزان مشهدی است که در حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در جاده خرم آباد اندیمشک به دیار باقی شتافته اند . این سه دانش اموز ،روز جمعه در قالب یک کاروان یک هزار نفری با 24 اتوبوس از مشهد جهت گذراندن درس امادگی دفاعی به مناطق جنگی خوزستان اعزام شدند. خبر ها حاکی از این است که ، یکی از اتوبوس ها روز شنبه ساعت ده صبح در جاده اراک بروجرد دچار سانحه شده و بعد ازعدم توانایی راننده در کنترل واژگون می شود . پلیس علت حادثه را ،سرعت زیاد و نقص فنی ترمزرا عامل ایجاد این حادثه تلخ دانسته است . علاوه بر این دختر های معصوم ده دانش اموز وسه مربی همراهشان هم مجروح شده اند .وزیر آموزش و پرورش در پیام تسلیتی که با تا خیر عجیب سه روزه منتشر کرده است نوشته :
"دانشآموزان حقیقت خواه و آرمان خواه و شهادت طلبی که به تأسی از مولای خود حضرت سید الشهدا (ع) عاشقانه فرهنگ ایثار و شهادت را جستجو میکنند اجری عظیم دارند.".
پیش از این بر اساس مصوبه ،مجلس دانشآموزان مقطع راهنمایی 2 ساعت در هفته به صورت تئوری و یک روز به صورت عملی تحت آموزش دفاعی قرار میگرفتند و در مقطع دبیرستان هم 3 ساعت آموزش نظری و سه روز آموزش عملی دفاعی برای دانشآموزان در نظر گرفته میشد. با مطرح شدن مباحث مربوط به تحول بنیادین و تعطیلی پنج شنبه ها ، آموزش و پرورش در مردادماه سال جاری ،از ساعات آموزش آمادگی دفاعی کسر و ساعات باقیمانده را تجمیع و تحت عنوان تحول عملی در درس دفاعی به مدارس ابلاغ کرد. منظور از تجمیع درس دفاعی هم این است که : دانشآموزان چهار روز به اردوی راهیان نور برده میشوند تا ضمن بازدید از مناطق جنگی ، آموزش های عملی لازم جهت درس دفاعی را فرا بگیرند . دو روز از این مدت به رفت وبر گشت اختصاص داده می شود ..
رئیس سازمان بسیج داش اموزی و فرهنگیان در خصوص اهداف شرکت دانش اموزان و گذراندن درس دفاعی در قالب راهیان نور پیش از این گفته بود : درقالب این طرح تلاش شده است تا دانشآموزان از طریق مبانی نظری وعملی این درس، با ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت آشنا شوند."
بدون شک دوران جنگ تحمیلی وارزشها و رشادت های فرزندان این مرزو بوم از صفحات طلایی تاریخ کشورما می باشد. انتقال صحیح و عمیق این ارزشها به نسل هایی که جنگ را درک نکرده اند کاری خوب وارزشمند است. بدون شک مسئولان امر اعم از آموزش و پرورش ، راه و ترابری ، و بسیج و سایر ارگان های ذیربط با توجه به امار بالای تصادفات جاده ای در کشور ما و مشکلات جاده ای آن ، لازم است به هنگام اعزام این دانش آموزان ، استاندارد های لازم جهت یک سفر ایمن و آرام را با دقت در انتخاب سرویس ها ی ایاب و ذهاب واطمینان از مهارت و سلامت رانند گان را در نظر بگیرند ، و تذکر به موقع به رانند گانی که حساسیت کار رانندگی در حین سفر فراموش می کنند را به مربیان حاضر در این اتوبوس ها یاد اوری کنند تا جامعه و خانواده ها شاهد اخبار تلخی از این قبیل نباشد. چرا که تداوم و استمرار این اعزام ها بدون شک در پرتو احساس امنیت و سالم بودن وسلیه نقلیه و اطمینان خاطر پدر و مادر ها امکان پذیر است و توجه شود که فلسفه درس دفاعی که کسب مهارت های مربوط به زمان بحران است ،در هیاهوی سفر به جنوب و پیچ و خم جاده ها به فراموشی سپرده نشود .
رسول پا پایی / روزنامه آرمان / سه شنبه/۱۱بهمن ۹۰
اقای وزیر ، گناه ما کودکان افغان چیست که کشورمان آباد و امن نیست ؟گناه ماچیست اگر بزرگتر هایمان از کشور خود به کشور شما امده اند . ما کودک هستیم ، حساب ما از بزرگترهاجدااست ما حق داریم درس بخوانیم و به مدرسه برویم ."
این ،بخشی از نامه ی کودکان بازمانده از تحصیل افغان در ایران ،به وزیر آموزش و پرورش است .
امار ها حکایت از حضور بیش از یک و نیم میلیون پناهنده قانونی ورسمی و دو نیم میلیون نفر مهاجر غیر قانونی افغان در ایران دارد .بخش عظیمی از این پناهندگان قانونی وغیر قانونی کودکان معصومی هستند که در" امدن "و "ماندن" و حتی" رفتن" از ایران هیچ نقشی ندارند.
آمارها نشان می دهد 70 درصد کودکان مهاجر غیرقانونی در سن 13، 14 سال هستند و بیشتر از 90 درصد آنان در ایران متولد شده اند. چندین سال از سن لازم التعلیمی آنها گذشته است.
مدرسه نرفتن این کودکان و اعمال سیاست های سخت گیرانه ومنقبضانه در مسیر تحصیل واموزش آنان ،موجب گسترده تر شدن شکاف اجتماعی جامعه میزبان و میهمان می شود ، آسیبهای اجتماعی را افزایش می دهد وبه خشونت و جرم و جنایت مهاجران منجر می گردد، و دراینده هزینه هایی به مراتب سنگین ترازهزینه تحصیل واموزش به جامعه ی ما تحمیل خواهد کرد.....
متن کامل یاداشت در ادامه مطلب
پوشش کارمندان دولت همواره محل طرح ایده و طرح های مختلف بوده نقطه مشترک همه ی این طرح ها هم بی توجهی به علایق و سلیقه و نظر کارمندان زن بوده است . این وضعیت درباره معلمان زن شدید تر از سایر کارمندان است . در نبود الگو و فرم مشخصی برای پوشش معلمان زن مدیران مدرسه ها با تفاوت های فراوان در سطح دانش ودانایی و آگاهی و برخورداری از فرهنگ اجتماعی ، برای معلمان زن تصمیم می گیرند و سلیقه و نظر و دیدگاه خود را بر انان تحمیل می کنند .
محسن
قرائتی پنجشنبه در جمع فرهنگیان نیشابورگفته : رنگ چادر معلمان زن در بیرون از مدرسه باید سیاه باشد، اما در داخل مدرسه
باید این گروه از معلمان از رنگ های شاد و سنگین استفاده كنند.رئیس ستاد اقمه نماز کشور نگفته که این توصیه بر چه اساسی صورت می گیرد و اگر پوشیدن رنگ های شاد خوب و مفید است و از توصیه های اسلام است ، چگونه باید ن را فرهنگ سازی کرد تا معلم ها به ان عمل کنند و بین محیط کار و محیط بیرون از ان از دوسبک پوشش مختلف و گاه متضاد استفاده کنند ؟ ایشان هم چنین نگفتند که توصیه به پوشش و چادر صرفامشکی از توصیه های شخصی ایشان است یا در روایات و احادیث معصومان هم امده است ؟
رسول پاپایی / روزنامه ارمان پنج شنبه / ۶بهمن ۹۰
دربسیاری از کشور ها تلاش زیادی شده است تا آموزش و پرورش کودکان ، به سمت وسویی برود که ، "تنبیه بدنی و مظاهر خشونت" در آن کاسته و حذف شود .
با وجود این که آموزش و پرورش و قوانین مدرسه ، تنبیه بدنی را ممنوع اعلام کرده است ،کما کان تنبیه در اشکال مختلف ان وجود دارد.
انچه موجب می شود که "روش های تنبیهی" جهت اصلاح یا تغییر رفتاردر یک نظام آموزشی، کارایی خودرا از دست بدهد، بخشنامه ها و دستور از بالا و بیم تعقیب قضایی و مجازات اداری ،نیست . بلکه این پیشرفت های اجتماعی یک جامعه و رسیدن به توسعه پایدار و رشد اگاهی ها است که موجبات این امر را فراهم می سازد .
بخش نامه ها ومقررات زیادی در حمایت از حقوق دانش اموزان به تصویب رسیده است مدیران مدارس نمی توانند دانش اموزان خاطی وقانون شکن را بیش از سه روز اخراج کنند .کنترل و برخورد با دانش اموزان خاطی بسیار دشوار شده است .
دانش اموزان با علم به این که تنبیه بدنی "جرم" است ومعلم حق ندارد به دانش آموز تکلیف زیاد بدهد و اخراج خودرا هم محال می بیند به خود اجازه می دهد نسبت به قوانین مدرسه وکلاس بی اعتنا باشد و حتی نسبت به معلم بی حرمتی کند!
معلم تنبیه خودرا دلسوزی تلقی می کند اما به قانون که میرسد دلسوزیش را "جرم" تعریف می کنند .
متن کامل یاداشت در ادامه مطلب
معاون توسعه
مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه بکارگیری معلمان وظیفه در
سال تحصیلی 92ـ91 را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
بر اساس این بخشنامه، از مشمولان واجد شرایط دارای برگه آماده خدمت بدون
مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها از دی ماه 90 تا تیرماه 91 است، از تاریخ
وصول بخشنامه لغایت تاریخ مندرج در جدول ثبتنام صورت میگیرد ( در صورت
تکمیل ظرفیت استان در هر مرحله، مرحله بعدی منتفی میشود):
مرحله |
افراد مجاز برای ثبتنام |
پایان ثبتنام و ارسال به گزینش |
دریافت پاسخ گزینش |
ارسال اسامی پذیرفته شدگان به حوزه ستادی |
اول |
دارندگان برگه اعزام 1/10/90 الی 30/4/91 |
17/11/90 |
14/1/91 |
9/2/91 |
دوم |
دارندگان برگه اعزام 1/2/91 الی 30/4/91 |
4/12/90 |
28/1/91 |
9/2/91 |
سوم |
دارندگان برگه اعزام 1/2/91 الی 30/4/91 |
22/12/90 |
6/2/91 |
9/2/91 |
تعطیلی معلم ها و مدارس مورد حسرت و از ارزو های کارمندان دیگر است . اما این نگاه از دور به شغل معلمی است معلم ها بر خلاف تصور عمومی از تعطیلات زیادی بر خوردار نیستند و اگر شرایط حرفه ای معلمی مانند شرکت درسازماندهی ، تصحیح اوراق ، جلسات و وشوراها مختلف ، و کلاس های ضمن خدمت و...سایر مقتضیات حرفه معلمی در نظر گرفته شوند غلط بودن این تصور مشخص می شود .
اسفند سال 1388 دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از ارائه طرح کاهش تعطیلات تابستانی در سند تحول بنیادین خبر داد گفت: "طبق سند، تغییرات عمده ای را در شروع و پایان سال تحصیلی و تعطیلات تابستان ایجاد کرده ایم."اما اکنون دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره کاهش تعطیلات تابستان می گوید :: کم کردن تعطیلات تابستانی مدارس منتفی شده است چرا که آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی توانند در این باره تصمیم بگیرند.