دفاع از تفتیش کیف ها برای پیدا کردن موبایل در مدرسه


علی کریمی فیروزجایی، رئیس کمیته آموزش و پرورش:
تمام تکنولوژیهای جدید از جمله تلفن همراه برای رفع نیازهای افراد طراحی و تولید شده است، اما در حال حاضر باید شرایط را بررسی و سبک و سنگین کنیم که آیا ضرورتی وجود دارد که یک دانشآموز در زندگی شخصی و برای رفع نیازهایش از تلفن همراه استفاده کند یا خیر.
سؤالی که وجود دارد این است که تلفن همراه چقدر برای دستیابی به این هدف دانشآموز
مفید و ضروری است؟ از سوی دیگر این پرسش نیز وجود دارد که تهدیدها و آسیبهای تلفن
همراه برای یک دانشآموز چه میزان است؟
بر این اساس، با سبک و سنگین کردن شرایط، به ضرورت وجود مقررات فعلی در رابطه با ممنوعیت ورود تلفن همراه توسط دانشآموزان به مدارس پی میبریم که یکی از مقررات مناسب در نظام تعلیم و تربیت است، هر چند ممکن است در اجرای آن مشکلات و چالشهایی مانند مقاومت دانشآموزان وجود داشته باشد.
* آوردن تلفن همراه به مدرسه کدام نیاز دانشآموزان را برآورده میکند؟
به همراه داشتن و استفاده از تلفن همراه در محیط مدارس موجب اختلال در تمرکز ذهنی دانشآموزان میشود، چرا که فرآیند یادگیری و یاددهی نیازمند وجود یک فضای آرام و ساکت و تمرکز ذهنی کافی است؛ علاوه بر آن، امروز برخی تهدیدها و تبعات اجتماعی و فرهنگی نیز بر تلفن همراه مترتب است، به گونهای که اکثریت بالایی از افراد، با توجه به وجود امکاناتی مانند بلوتوث و پیام کوتاه از موبایل استفادههای غیرتربیتی میکنند، بنابراین با توجه به این تهدیدها، بردن تلفن همراه به محیط آموزشی و کلاس درس به صلاح دانشآموزان نیست. مدافعان این ایده باید پاسخ دهند که بردن تلفن همراه به محیط آموزشی چقدر برای دانشآموزان مفید است و کدام نیاز یا هدف آموزشی آنها را برطرف میکند؟ لذا مدیران مدارس برای اجرای بهتر این آئیننامه که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، اقدام جدی کنند.
هیچکس مدافع تفتیش وسایل دانشآموزان در محیط مدرسه نیست، اظهار میدارد: در عین حال، اگر برای مدیر مدرسه محرز شود که تلفن همراه توسط دانشآموزان به محیط مدرسه وارد شده است، باید به شیوه مناسبی از این کار جلوگیری شود.
بر این اساس، با سبک و سنگین کردن شرایط، به ضرورت وجود مقررات فعلی در رابطه با ممنوعیت ورود تلفن همراه توسط دانشآموزان به مدارس پی میبریم که یکی از مقررات مناسب در نظام تعلیم و تربیت است، هر چند ممکن است در اجرای آن مشکلات و چالشهایی مانند مقاومت دانشآموزان وجود داشته باشد.
* آوردن تلفن همراه به مدرسه کدام نیاز دانشآموزان را برآورده میکند؟
به همراه داشتن و استفاده از تلفن همراه در محیط مدارس موجب اختلال در تمرکز ذهنی دانشآموزان میشود، چرا که فرآیند یادگیری و یاددهی نیازمند وجود یک فضای آرام و ساکت و تمرکز ذهنی کافی است؛ علاوه بر آن، امروز برخی تهدیدها و تبعات اجتماعی و فرهنگی نیز بر تلفن همراه مترتب است، به گونهای که اکثریت بالایی از افراد، با توجه به وجود امکاناتی مانند بلوتوث و پیام کوتاه از موبایل استفادههای غیرتربیتی میکنند، بنابراین با توجه به این تهدیدها، بردن تلفن همراه به محیط آموزشی و کلاس درس به صلاح دانشآموزان نیست. مدافعان این ایده باید پاسخ دهند که بردن تلفن همراه به محیط آموزشی چقدر برای دانشآموزان مفید است و کدام نیاز یا هدف آموزشی آنها را برطرف میکند؟ لذا مدیران مدارس برای اجرای بهتر این آئیننامه که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، اقدام جدی کنند.
هیچکس مدافع تفتیش وسایل دانشآموزان در محیط مدرسه نیست، اظهار میدارد: در عین حال، اگر برای مدیر مدرسه محرز شود که تلفن همراه توسط دانشآموزان به محیط مدرسه وارد شده است، باید به شیوه مناسبی از این کار جلوگیری شود.
+ نوشته شده در ۱۳۹۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۰:۴۶ ب.ظ توسط رسول پاپایی
|